G Suite для школи / Google Workspace

Перший крок – отримати домен, скориставшись акцією hostiq https://hostiq.ua/ukr/g-suite-for-education/. На цьому етапі варто уважно подумати про назву домену, щоб ним було зручно користуватись надалі.

Далі потрібно пройти процес налаштування, підтримуваний самим Hostiq. Вони надсилають покрокові інструкції, активують все, що потрібно активувати, і за кілька днів часу можна приступати до власне налаштувань.

Лайфхак – працюйте в анонімному режимі браузера, щоб не плутатись з обліковими записами Google.

Ну і не забувайте, що увійти в корпоративний обліковий запис Google можна лише вказавши повну адресу (разом з доменом).

Організаційна структура

Тепер переходимо до організаційних налаштувань на https://admin.google.com/?hl=uk. Подумайте, яку структуру варто створити для свого закладу. Орієнтуйтесь на особливості роботи своєї школи. Десь є паралелі, десь немає. Десь відділені початкова/середня/старша школа, десь ні. Десь є особливості викладання окремих предметів, може це вплине на створювану структуру. Коли плануєте свою структуру, треба пам’ятати, що користувач може бути лише в одному організаційному підрозділі.

Я вирішила, що мені потрібні 3 основні організаційні підрозділи: адміністрація, вчителі, учні. Далі в підрозділі учнів я вирішила робити класи, бо за іншого сценарію складно розподіляти учнів за класами в групи.

Можна створювати (іменувати) класи за роком початку їхнього навчання. Наприклад, А2019 позначає 1А, який розпочав навчання у 2019 році. Відповідно, у 2020 році А2019 позначатиме 2А. У 2021 – 3А і т.д. Така стратегія дозволяє уникнути перейменування класів у наступні навчальні роки.

Підрозділи створюються вручну, і користувачів у них треба додавати теж вручну. Але якщо робити імпорт користувачів (далі), то можна їх одразу додавати у певний підрозділ.

Імпорт користувачів

А от створення користувачів цілком можна автоматизовувати. Для цього треба мати список (прізвище+ім’я), і скористатись ось таким генератором (мого виробництва, використовуйте на власний ризик 🙂 змінювати і адаптувати під свої потреби можна і треба) https://docs.google.com/spreadsheets/d/1qv0TJEuTzHPedlIJRbJr29IHxXc6P1XAPnt0FpovChs/copy

Воно пропонує зробити копію – робіть. Тоді на аркуш Список користувачів вписуйте (копіюйте) своїх гавриків, вказуйте свій домен – і копіюйте з аркуша Список логінів потрібні поля.
Зверніть увагу, що якщо нічого не міняти, то всі користувачі потраплять в первинний організаційний підрозділ. Якщо ж хочете, щоб вони одразу потрапили в підрозділ, наприклад, 5А класу, то в останньому стовпці вкажіть /Учні/5А (ну чи як Ви там собі зробили в структурі).

Для імпорту в G Suite потрібні обов’язкові поля: ім’я, прізвище, електронна скринька, пароль і назва організаційного підрозділу:

First Name [Required],Last Name [Required],Email Address [Required],Password [Required],Org Unit Path [Required]

Скопійоване вставляйте в електронну таблицю, зберігайте в csv форматі (текст, розділений комами). Якщо Ваш Excel зберіг з розділювачем “крапка з комою”, то просто у Блокноті зробіть заміну всіх ; на ,

У моєму випадку ще потрібно уточнити, що зберігати треба в кодуванні UTF-8. Для цього вже готовий файл csv я відкриваю у Блокноті і змінюю кодування, зберігаю.

Цей файлик завантажую в G Suite в розділі Користувачі – Запустити масове оновлення користувачів (до речі, аналогічно можна і в Moodle вантажити, якщо раптом кому треба – тільки поля перейменувати трохи).

Ну а далі – крейзі-процес роздачі логінів та паролів, нагадування, що треба писати всю адресу з доменом, нагадування про різні облікові записи на телефонах …

Групи

Завантажених користувачів можна (і треба) додавати в групи. Якщо з вчителями все дуже прямолінійно, то з учнями стає зрозумілою потреба в добрій організаційній структурі. Якщо при імпорті користувачів кожному вказано клас, тоді можна одним клацанням вибрати всіх учнів певної організаційної категорії (класу) і додати їх в групу того класу.

Для того, щоб оптимізувати роботу з класами школи – для кожного класу варто створити окрему групу. Можна ще за кафедрами вчителів пооб’єднувати. Напевно, є сенс створити групу класних керівників.

Користувач може перебувати в різних групах одночасно. Що зручно – кожна група має свій емейл: коли пишеш на цю скриньку, то повідомлення отримують всі користувачі групи. Відправнику не обов’язково знати пошти цих учасників – досить мати пошту групи. Так, наприклад, вчитель може запросити у свій Класрум всіх учнів умовного 5А класу, не маючи їх індивідуальних пошт. Вже потім – можна писати повідомлення всім учням свого Класруму, а не всього класу (актуально при поділі на групи).

Варто сказати, що в G Suite for Education є одна група, створена автоматично – вчителі (classroom_teachers). В неї слід додати користувачів, яким хочете надати права вчителя (наприклад, створювати Класрум, або інші – про це далі). Для цього в організаційній структурі заходите на підрозділ вчителів, вибираєте всіх і додаєте до відповідної групи.

Додатки і дозволи

На етапі налаштувань варто ще подбати про дозволи різних Google-додатків. Наприклад, вказати, що Classroom може створити вчитель, але не учень. І дозволити (чи заборонити) долучати приватні облікові записи до класів (скажімо, батьківські).

Я ще увімкнула такі сервіси, як Blogger, My Maps, Планета Земля – з того, що може бути справді потрібне для навчальних завдань. Поки ще в сумніві, чи варто відкрити/закрити YouTube.

Також є сенс дозволити встановлення розширень/додатків для користувачів через Магазин додатків G Suite.

Що ще можна включити – дозвіл користувачам додавати своє фото (змінювати ім’я я б дуже не радила). Це робиться через Налаштування каталогу (меню ліворуч з трьома рисками)

Ну і в меню налаштувань облікового запису варто додати логотип закладу. Виявляється зручно, коли потрібно уточнити, з якого облікового запису людина працює 🙂

Ще я для свого закладу вирішила вимкнути необхідність встановлення блокування екрану на пристроях користувачів. Для цього в розділі Пристрої треба обрати Налаштування Android, тоді Загальні налаштування, звідти відкрити Керування мобільними пристроями, і в настроюваних параметрах встановити “Не керується” для Android та IOS.

Корисний лайфхак для того, щоб скоротити час на введення домену учнями – створити посилання в окремому файлику, який розмістити, наприклад, на Робочому столі.

Відкривання цього файлу запускає браузер з автоматично заповненим доменним іменем Вашого закладу освіти. Для цього замініть літери ВАШДОМЕН у посиланні href на відповідний домен 🙂

<html>
    <body onload="window.location.href = 'https://classroom.google.com/a/ВАШДОМЕН'">
        <h1>Чекайте завантаження Classroom!</h1>
    </body>
</html>

Файлик створіть в звичайному Блокноті і збережіть з розширенням html.

Виглядатиме сторінка входу приблизно так:

24 thoughts on “G Suite для школи / Google Workspace”

  1. Через ексел та блокнот при масово додати користувачів видає помилку і не в одного тому краще користуватися Гугл таблицями, знову ж таки гуглівське і не блокнотом а AkelPad. Трохи сумбурно про групи та класрум. Один на всіх чи кожен вчитель свій. Але загалом для початку піде.

    Подобається

  2. Дякую за інструкцію, дуже виручила за 2 вечори залив усі 1200 учнів.
    Але виникла інша проблема (думаю у майбітньому буде ще катастрофічно).
    Діти вже забули свої змінені паролі. Як масово їх відновити???

    Подобається

    1. Спробуйте скачати користувачів у файлі (Завантажити список користувачів), поміняти паролі (якщо пароль не потрібно міняти – залиште зірочки) і знову залити (Запустити масове оновлення користувачів). Мають оновитись дані користувачів, зокрема їх паролі. https://support.google.com/a/answer/40057?hl=en

      Подобається

  3. Підкажіть, будь ласка: проблема з гугл класом у телефоні. На ноуті все працює без проблем, а на телефоні відмовляється( Підтягується старий клас, з іншого аккаунта.

    Подобається

    1. Если у вас корпоративная почта, необходимо установить защиту на блокировку экрана телефона (пароль, графический ключ или отпечаток). И сбоев с другим аккаунтом возникать не будет

      Подобається

  4. Дякую за інструкцію. Але виникло питання, чому при перегляді груп у стовпчику учасників пишуться їхні адреси, а не прізвища?

    Подобається

  5. І ще одне важливе запитання.
    У школі де є однофамільці, так наприклад був створений Романюк Павло у 7-В класі і якщо Романюк Павло буде у 2-А класі, то система попереднього Романюка затре.
    Пишуть, для вирішення даної проблеми потрібно до логіну дописувати код класу. Скажіть, як у даному файлі (гугл таблиці) додати коди класів?

    Подобається

    1. На аркуші Проміжні перетворення в стовпці E можна змінити формулу, наприклад на таку: =D2&row(A2)&’Список користувачів’!$D$1
      І скопіювати до кінця стовпця.
      Таким чином до кожного учня буде додано унікальне число, унеможливлюючи збіги

      Подобається

  6. Дякую за змістовну статтю, спробувала масове завантаження списку вчителів і все вийшло.
    Проте коли хочу завантажити список учнів видає помилку нібито досягнуто ліміт користувачів. Не підкажете як зняти ліміт?

    Подобається

    1. Якщо обліковий запис активовано (про це приходить сповіщення від Google), обмеження на кількість користувачів не має бути. Якщо ще не було повідомлення про активацію, то є ліміт в 10 користувачів

      Подобається

  7. Вітаю. Коли створив Курс і хочу додати вчителя чи групу учнів, то система їх не знаходить і не відображає.

    Подобається

    1. Можливо, Ви зайшли з-під особистого облікового запису. Або навпаки, намагаєтесь додати особисті облікові записи до корпоративного G Suite

      Подобається

  8. Дякую! Користуюсь вашою інструкцією. Але на разі додала лише 10 користувачів, і чекаю поки пройде пробна 14денна версія. Відправила заявку на поновлення. Це у всіх так, що треба чекати 14 днів?

    Подобається

  9. Доброго дня! Створила групи по класам. Тепер пробуємо запрошувати класи. Якщо ввести повну веб-адресу класу, то його знаходить, а якщо вводити частину адреси, або назву класу, ім’я учня – то не підтягує. Можливо, є якісь специфічні налаштування?

    Подобається

  10. Доброго дня! Створила групи по класам. Тепер пробуємо запрошувати створені класи до курсів класрум. Якщо ввести повну веб-адресу класу, то Класрум його знаходить, а якщо вводити частину адреси, або назву класу, ім’я учня – то не підтягує. Можливо, є якісь специфічні налаштування?

    Подобається

  11. Доброго дня. Підкажіть будь ласка чи можуть учні самі видалятися з предмети, а також видаляти інших учнів?

    Подобається

Залишити коментар

Design a site like this with WordPress.com
Для початку